Hur gör jag en webbansökan?
För att kunna göra en webbansökan behöver du ha ett studerandekonto
Skapa ett studerandekonto
För att ansöka våra kurser måste du ha ett studerandekonto.
- Du kan skapa ett studerandekonto direkt i webbansökan. Klicka antingen på "Mina sidor" eller "Logga in" högst upp på den här webbsidan och välj "Skapa konto".
- Du kan även skapa ditt konto och logga in med ditt Bank-ID.
Hitta kurser
Högst upp på sidan hittar du också "Hitta kurser".
Där kan du välja att se hela vår kurskatalog, eller söka efter enstaka kurser.
Du kan söka i fritextfältet på till exempel "engelska" eller "yrkesutbildning" så får du alla kurser inom respektive område.
Du kan välja om du vill se aktuella kurser (sökbara) eller alla kurser (innehåller kurser som kanske startar nästa termin).
När du hittar en eller flera kurser du vill söka till, väljer du längst ner på kurssidan "Lägg i kurskorg".
Skicka in din ansökan
När du känner dig nöjd med de kurser du har valt, klickar du högst upp på sidan på "Kurskorg". Där ser du den eller de kurser du har lagt till. Klicka sedan på "Starta ansökan".
I det här steget kan du till exempel välja hur du vill studera, om du behöver extra stöd eller hur du vill prioritera dina kurser i din ansökan.
När du känner dig klar skickar du in din ansökan